piątek, 14 czerwca 2013

Mały profesor!

Cześć. Wczoraj wieczorem chciałam zrobić z dzieckiem coś nowego. Oprócz zabawy lalkami, gotowania dla nich, zabawy klockami lego w klinikę, jeżdżeniu na rowerze (po domku także) chciałam pokazać jej inne możliwości zabawy. Ponieważ Gabi nie bardzo lubi malować więc pomyślałam sobie o zagadkach i łamigłówkach dla maluchów. 
  Na dzień dziecka dostała od babci książeczkę (i nie tylko) - "3-latek poznaje świat". Są tam obrazki tematyczne przedstawiające różne postacie, zwierzęta, rzeczy i do każdego zdjęcia jest pytanie np. kto jest najmłodszy na obrazku? Do tego są trzy warianty z odpowiedzią, na które należy wkleić naklejkę (z kluczem). Pomyślałam, że zrobię z Gabi kilka takich zagadek.
   Mój dzielny przedszkolak chętnie zabrał się do rozwiązywania łamigłówek. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu pięknie odgadywała zadania. Naklejki wklejała trochę krzywo, ale za każdym razem jak nie było prosto to mama poprawiała. Na dłuższą chwilę zatrzymaliśmy się przy zagadce - co jedzą zwierzątka? Na obrazku narysowana była: kura, kot, pies i zajączek a obok: ziarenka, miseczka z mlekiem, kość i marchewka. Zadaniem dziecka było połączenie w pary zwierzątka z tym co lubią jeść. Gabi zgadła, że marchewkę je zajączek, i na tym koniec. Wytłumaczyłam, że kotek pije mleczko a piesek je kość (nigdy tego nie widziała - bo się panicznie boi się psów i kotów - więc może nie wiedzieć). Jak zapytałam: co je kurka?, usłyszałam odpowiedź - jajko! No i jak wytłumaczyć dziecku, że kurka znosi jajka a nie je ich? Przecież nawet ja dokładnie nie wiem jak ziarenka w brzuchu "przerabiane" są na jajko. Na szczęście, aż tak dociekliwych pytań nie dostałam. Na końcu Gabi podsumowała zagadkę: kura zjada ziarnko i ma jajo! Rewelacja. Nie skończyłyśmy całej książeczki więc na pewno jakieś zagadki dzisiaj też rozwiążemy albo przygotujemy laurkę dla taty bo niedługo Dzień Ojca!

                                                                                                                  Anka
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz